Thursday 20 December 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya....
Minggu ke 14, pembelajaran komputer dalam pendidikan


Pada minggu ini pembelajaran ami adalh kami ditugaskan mepersembahkan persentation kami kepada lecturer. Segala tugasan yang dilakukan secara kumpulan contohnya kumoulan saya membuat presentation tentang 'kemairan abad ke-21'. Persentation kami hendaklah menarik dan juga mempunyai unsur-unsur segala apa yang telah dipelajari selama 6 bulan di kelas komputer ini.

     Saya dapat lihat banyak perubahan yang berlaku setelah kami masuk dan belaar daam kelas ini. Kursusu ini banyak membuka minda saya dengann lebih tebuka. Sekarang saya bukan lagi berfikiran didalm kotak malah sekarang fikiran saya hampir merentasi lautan dan dunia.

      Sebagai contohnya presentation saya mempunyai penerapan animasi dan juga bunyi. Walaupunketika prentation saya tidak mempunyai bunyi. Namun begitu, hasil yang memberansangkan dapat saya lihat apabila  saya menyertai kursus ini. Saya juga ingin berterima kasih berbanyak-banyak kepada lecturer saya ang tidak pernah jemu untuk mengajar kami sehingga kami dapat tahu apa yang sebelum ini kami tidak tahu dan juga tidak pernnah teroka.
     
Contoh presentation yang dilakukan oleh saya dan rakan seperjuangan saya iaitu Sti Solehah bt Abd Razzak












Daripada pembelajaran saya saya dapat mengetahi tentang dropbox, openoffice, ssps, survey monkey dan lain-lain lagi. Hasil daripada itu saya, dapat mengaplikasikan ketika saya menjadi guru. Tambahan pula, serang guru yang cemerlang memerlukan kemahiran dalam komputer supaya dapat melhirkan pelajr yang cemerlang dan seterusnya dapat membantu dan membawa negara kita ke mata dunia.

No comments:

Post a Comment